Sunday, November 28, 2010

Slurrpppp..Puding caramel

Soksek2 by Aida & Riana at 8:42 AM
Reactions: 
Yg manis, yg high fat, mmg sedap..dulu i slalu beli yg instant Amway. tp mahal tu..last2 blaja wat sndiri..senang jek..

Confirm blh jadik wpun amatur..first wat gula die..amik gula 1 cawan, cairkan dlm kuali kering..masa mula2 wat, i amik gula 1 cawan, pastu pndi2 letak air 1 cawan..kacau2 nk kat 20 min, tp tak perang2 pun, jd air gula jek..punya la cetek ilmu masakan..huhuhuh..bile gula td dh perang, br letak air 3/4 cawan..hati2 nti letop2..sume gula dh cair, tuang gula caramel tu kat dlm loyang..

Then utk puding lak, susu cair 1 tin, telur 3 bijik..pukul smpi kembang sikit..then mskkn esen vanilla sesudu and gula 3 sudu..kacau lg smpi sekata..tp tak payah smpi buih2..nti tak cantek ye ank2..then tuang adunan puding tu td kat dlm loyang gula caramel..akhir skali kukus smpi agk2 keras..dlm 30 min camtu..hasilnye...

Tadaaaa


ibu pling suka makan nih..ibu kata nti kat meja pengantin boleh letak puding ni..tp wat guna acuan agar2 ros..acuan dh beli..esok leh test..klu jd, i update kat sini..tkut pecah lak kan..

sekian sahaja rncangan masak2 utk hr ni...

1 girls dh soksek2 together:

nida-razak on April 16, 2011 at 6:26 PM said...

waa...senang je rupanya kan....boley la nida try...bru je ari tu en tunang tnya nida, pndai x wat puding caramel ni..dgn selamba je nida jwb tak...haha...kesian dia...pasni ley cuba...hehe....tq2...

Post a Comment

 

Mr. Hunter's Sweetheart is the storyTeller Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates