Wednesday, December 22, 2010

Nikmat Sehat

Soksek2 by Aida & Riana at 5:53 PM
Reactions: 
Alhamdulillah dah sihat..Ya Allah betapa nikmatnye bila sihat dan betapa sengsaranye bile sakit..padahal Allah baru tarik sikit ape yg Dia pinjamkan. I cirit-birit smpai dah tak larat nk berdiri, tak blh makan, tak larat nk cangkuk, mata kabur2..ha punya la dasyat. Nsbaik tak muntah2..klu tak lg seksa kot..


Bila kita sihat kadang2 kita tak teringat pun nk jaga kesihatan tu..tp bila dh selesema br teringat, pasni nk makan oren tiap2 hari la and tak nak minum ais lg lah..masa tu Allah br tersumbatkan hidung kita sikit jek..Tp effectnya, 1 badan malfunction, kepala otak jd bengang, nk tido pun tak boleh..

Mcm kes I cirit-birit semalam, betapa tak nikmat nye berak cair.. rasa mcm nk nangis sbb terlampau byk air yg kuar and rasa sgt tak normal..tbe2 baru lah tersedar, nikmat jgk berak keras ni..upppsss kotoq sikit..tp tu lah hakikatnye. Allah jd kn kite dgn serba sempurna..kita yg aniaya diri kita sndiri..tak jaga makan minum..tak jaga tido, tak jaga badan..

Kalau makan tu, segala bnda nak rasa..mcm dh tak de esok..klu baca Quran tu, pndai lak, 1 hr 1 page jek, takpe esok blh baca lg..cube lah baca Quran tu perasaannye mcm dh takde hr esok..muhasabah diri..muhasabah diri..Thanks Allah, u lend me the health again..

Berikrar utk jaga diri dan kecantikan dgn lbh rajin..



p/s: Kecantikan adalah lambang kerajinan..org rajin mmg cantik kot..uhuhuhhu

0 girls dh soksek2 together:

Post a Comment

 

Mr. Hunter's Sweetheart is the storyTeller Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates